Halluksy - jak sobie z nimi poradzić?

Wygodne buty zdrowotne na halluksy

Wybór dopasowanego obuwia zdrowotnego jest bardzo ważny w przypadku osób, które zmagają się z halluksami. Jest to związane ze źródłem powstawania schorzenia, którym często są źle dobrane buty. Kobiety, które często chodzą w szpilkach, powinny więc mieć na uwadze fakt, że nie jest to korzystne dla ich zdrowia. Mężczyźni kupując za ciasne lub za duże buty również narażeni są na powstawanie haluksów. Obuwie zdrowotne na halluksy wykonane są z miękkich i elastycznych materiałów. Przy zakupie obuwia warto też skonsultować się z lekarzem ortopedą lub skonsultować wybór z wykwalifikowanym pracownikiem sklepu. Przy wyborze wygodnego obuwia zdrowotnego na halluksy pamiętajmy, aby wybierać buty tylko renomowanych producentów takich jak Berkemann, Dr Brinkmann, Comfortabel, Andy, Waldlaufer, Solidus, Lesta, Tripol.

Specjalne ortopedyczne wkładki do butów

Wkładki ortopedyczne na halluksy hamują rozwój deformacji oraz hamują postęp płaskostopia poprzecznego. Wkładki stosuje się pomocniczo w celu biernego podparcia stopy. Zapobiegają powstawania halluksów tylko wtedy, kiedy zostaną dopasowane pod konkretną parę obuwia – zatem półbuty, baleriny, botki czy kozaki powinny mieć indywidualnie dobraną parę wkładek. Dzięki noszeniu wkładek proces leczenia przebiega szybciej i mniej boleśnie. Pamiętaj, że nieleczone haluksy mogą skończyć się operacją. Aktualnie postęp medycyny pozwala szybko wyleczyć lub pomóc w zmniejszeniu dolegliwości z powodu halluksów. Poza specjalnymi ortopedycznymi wkładkami do wygodnego obuwia zdrowotnego w asortymencie leczniczym można również znaleźć m.in. półwkładki na płaskostopie podłużne i poprzeczne, peloty, kliny, zapiętki, podpiętki, osłony na haluksy. Każdy z nich pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie i samopoczucie.

Berkemann-wkladki-ortopedyczne-na-haluksy

Mniej ćwiczeń obciążających stopy

Jedną z przyczyn formowania się halluksów bardzo często jest aktywność fizyczna. Zdrowe uprawianie sportu to jedno z kluczowych elementów. Wiele ćwiczeń obciąża stopy, jednocześnie przyczyniając się do tworzenia "koślawych paluchów". Przedstawiamy zestawienie wybranych zajęć sportowych, których częste uprawianie wpływa na pojawianie się halluksów:

  • Podnoszenie ciężarów
  • Sporty siłowe
  • Bieg po twardej nawierzchni
  • Gimnastyka artystyczna
  • Balet

Jakie zajęcia są zatem polecane przez lekarzy ortopedów? Najczęściej powtarzaną dyscypliną sportową jest pływanie, które korzystnie oddziałuje na kręgosłup i nasze stopy.

Dieta receptą na halluksy

Halluksy to schorzenie związane z nieprawidłowym obciążeniem stopy. W przypadku osób z nadwagą, prawdopodobieństwo powstawania halluksów jest kilkukrotnie wyższe. Wynika to z faktu większego ciężaru na stopy. Nadwaga generuje też problemy z kręgosłupem oraz narządami wewnętrznymi, dlatego też bardzo ważne jest przestrzeganie zbilansowanej diety. Wprowadzenie do naszego jadłospisu warzyw i owoców oraz odstawienie cukrów pozytywnie wpłynie na nasz organizm. W połączeniu z wygodnym obuwiem zdrowotnym na halluksy oraz wkładkami ortopedycznymi możemy być pewni, że leczenie halluksów będzie przebiegało w szybkim tempie, a efekty będą widoczne w krótkim czasie. Nasze zdrowie zależy tylko od nas, dlatego warto wykorzystać potencjał aktualnych technologii, aby jak najszybciej zapomnieć o bolesnym schorzeniu jakim są halluksy.